Czy osoba, która w szkole leciała na trójkach z polskiego, a jej wynik z matury nie jest najwyższych lotów, nie ma szans na to, by pisać dobre teksty?

Oczywiście, że je ma. Pisanie wypracowań w szkole nie ma nic wspólnego z copywritingiem. Ba! Uważam nawet, że pewne nawyki pisarskie wyrobione w szkole trzeba jak najszybciej wypędzić i zastąpić je skuteczniejszymi.

Copywriting to dla mnie trafianie do serc i umysłów ludzi za pomocą magnetyzujących treści i przekonujących słów, a tego – na szczęście – można się nauczyć! I choć o pisaniu mówi się już dużo, to dzisiejszy artykuł dedykuję osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z kreatywnym pisaniem, ale nie wiedzą od czego zacząć.

Oto 5 praktycznych książek o copywritingu, które polecam przeczytać na początku swojej drogi. 

 

1) ,,Haker umysłów’’ Andrzej Batko

 

Jedna z popularniejszych, choć różnie ocenianych książek, która prezentuje bardziej informatyczne spojrzenie na kwestię działania ludzkiego umysłu.

I niech nie zrazi Cię to określenie! Choć Batko posługuje się terminami związanymi z techniczną stroną mocy, to jednak w prosty sposób podkreśla to, jak łatwo każdego dnia jesteśmy poddawani różnym technikom manipulacji i jak to my możemy je (oczywiście w etyczny i niegroźny sposób) wykorzystywać w życiu codziennym (i w pisaniu :)) 

Książka w przystępny sposób pokazuje, co potrafi zrobić dobry sprzedawca z klientem. I choć powstała ona głównie z myślą o osobach zajmujących się sprzedażą – a co za tym idzie – sztuką perswazji, to może być ona ciekawą lekturą także dla osób chcących nauczyć się pisać skuteczne teksty, które trafią do umysłów odbiorców.

 

2) ,,Biblia Copywritingu’’ Dariusz Pyzurkiewicz

 

Obok tej ,,Biblii’’ nie można przejść obojętnie! Od tej książki zaczęła się moja przygoda z copywritingiem 🙂  Pełna inspiracji, prowokująca do myślenia, turbo-praktyczna. Udowadnia, że copywriting to nie tylko poprawny tekst, ale – jak określa sam autor –także ,,gra mentalna’’, w którą wciągamy nieświadomego odbiorcę. Krótka, ale niesamowicie wartościowa. Tę książkę powinna przeczytać każda osoba, która chce zarabiać na swoich tekstach, ale nie tylko – ktoś, kto chce uczyć się pisać na własny użytek również znajdzie tu dla siebie dużo dobrego. Bazując bowiem zarówno na dobrych, jak i złych przykładach z życia codziennego, książka ukazuje jak powinien wyglądać tekst sprzedażowy oraz czego należy unikać w kreatywnym pisaniu. 

 

3) ,,Jak pisać, aby chcieli czytać i kupować’’ Artur Jabłoński

 

Jedna z ważniejszych pozycji, jeśli chodzi o kwestie związane nie tylko z samą treścią tekstu, ale też sposobem jego przedstawienia. Artur Jabłoński na konkretnych przykładach pokazuje, jak pisać w sposób przystępny dla odbiorców i udowadnia, że w czasach ekranów mobilnych nie tylko treść decyduje o popularności i skuteczności tekstu, ale przede wszystkim jego forma.

 

4) ,,Magia słów’’ Joanna Wrycza-Bekier

 

Jeśli masz wybrać tylko jedną książkę z tych, które tu polecam, to wybierz tę 🙂 To lektura to branżowe must read. I nie mam na myśli tylko powieściopisarzy czy copywriterów, ale również tych, którzy zawodowo czy hobbistycznie zajmują się słowem – pisanym i mówionym. W końcu każdy z nas czasem musi porywać tłumy! 

Joanna Wrycza-Bekier z bardziej filologicznego punktu widzenia pokazuje, jak ważną rolę odgrywało słowo zarówno w historii ludzkości jak i obecnie, np. na zwykłym banerze reklamowym. Przedstawia magię słów, którymi władamy, a którymi czasami nie umiemy się w pełni posługiwać. Uczy, że w pisaniu ,,lanie wody’’ nie przejdzie, a błędy – czasami zupełnie oczywiste –  potrafią zepsuć nawet najlepszy tekst.

 

5) ,,Model Story Brand’’ Donald L. Miller

 

,,Model Story Brand’’ można nazwać zarówno opowieścią, jak i przewodnikiem po tworzonej przez marki historii. Donald Miller, opierając się o wytworzone przez siebie modele i schematy, w prosty, ale i dosadny sposób przedstawia m.in. jakie jest miejsce marki w komunikacji z klientem, czym powinna się przy tym kierować oraz co powinna zrobić, aby sam proces komunikacji zakończył się sukcesem. Ta książka uczy, jak docierać do serc za pomocą historii, a to niezwykle ważna umiejętność, która pomaga pisać turbo-skuteczne teksty! Sugeruję Ci jednak, by nie zaczynać od tej książki. W porównaniu do innych pozycji, które Ci poleciłam, ta jest najbardziej zaawansowana i zostaw ją sobie na koniec 🙂

 

Zawsze powtarzam, że pisać trzeba umieć –  nawet, jeśli nie wiążesz swojej kariery z byciem zawodowym copywriterem Przecież piszesz maile, sms-y, listy motywacyjne, prawda? Zatem dobrze jest robić to skutecznie!

Pamiętaj jednak, że przeczytanie książek o copywritingu to dopiero początek. Dzięki nim poznasz pewne ścieżki, którymi warto podążać, ale to praktyka jest tym, co pozwoli Ci się rozwijać! Więc pisz, pisz i pisz. I jeszcze raz pisz 🙂 Nie bez powodu mówi się, że praktyka czyni mistrza!

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *