Patrząc kilka lat wstecz śmiało stwierdzam, że 500 obserwujących na insta kiedyś było bardziej wartościowych niż dziś 5000. 

Instagram jest cwany, algorytmy są coraz mądrzejsze. Jeśli mamy co do tej aplikacji konkretne zamiary, jak szukanie klientów (a nie chcemy ładować kasy w konto reklamowe), to warto się dostosować i żyć z instagramem w zgodzie. 

 Są osoby, które mają zasięgi ‘’gdzieś’’,  a instagram służy im tylko do podglądania innych lub wrzucania nieśmiałej fotki co drugie Boże Narodzenia. To też jest w porządku! 

Jednak jeśli Tobie zależy na wykorzystaniu aplikacji do sprzedaży usług, produktu lub po prostu do ‘’wybicia się’’ – mam dla Ciebie kilka porad, które pomogą za darmo zwiększyć Twoje zasięgi na instagramie.

1.NIE UCIEKAJ Z INSTA

Pierwsze sekundy po opublikowaniu posta są najważniejsze. To wtedy masz szansę zaprzyjaźnić się z algorytmem i iść z nim za rękę przez ścieżkę organicznego (darmowe) zasięgu. Kiedy opublikujesz post, zostań na swoim profilu.

Reaguj na komentarze – lajkuj je i odpowiadaj.

Jeśli nie masz jeszcze wokół siebie aktywnej społeczności – poproś znajomych o zostawienie czegoś od siebie.  Komentuj innym, którzy chętnie zrobią to samo. Jeśli na początku wesprzesz naturalny bieg i będziesz działać, możesz się wylogować i iść na spacer lub na co tam chcesz. Instagram odwdzięczy Ci się za aktywność i będzie wspierał Twój post.

2. Okej, zostajesz po opublikowaniu posta. Ale czego na pewno nie możesz zrobić?  

Nie edytuj notki bezpośrednio po wstawieniu posta. Najlepiej przygotuj treść wcześniej w notatniku i gdy masz pewność, że nie ma w niej błędów a opis jest okej, wklej ją. 

Wstawiłeś już post i dopiero wtedy zauważasz literówkę lub bład? Wiadomo, intuicyjnie pędzisz w zakładkę ‘’edytuj post’’, a nasze kochane algorytmy instagrama myślą: 

 ‘’Oł noł… Co tu nie gra. Ciągle edytuje treść.Widocznie coś jest tu nie tak. Utniemy mu zasięgi, żeby nie narażać innych na zły content’’. 

Nie edytuj, okej? 🙂

3. POZYCJONUJ

Tak, potrafisz to robić. Jeśli pozycjonowanie kojarzy Ci się z nerdem w okularach i ciężką informatyką – błąd. Na instagramie cudownym narzędziem do pozycjonowania są wciąż stare, dobre hasztagi. Masz AŻ 30 możliwości pod każdym postem! 

Ale musisz to robić dobrze… Nie celuj ślepo. Pomyśl – do jakich ludzi kierujesz swój post? Co oni prawdopodobnie lubią? Czym się interesują? Wykorzystuj hasztagi do opisania zdjęcia (a nie wyobrażenia o nim) i wartości, jakie możesz dać swojej grupie docelowej. Pamiętaj – nie da się zrobić ‘’czegoś dla wszystkich’’. Kieruj działania do osób, które prawdopodobnie zainteresuje to, co masz do przekazania.

PRZYKŁAD: 

@house_loves

Idealnie dopasowane hasztagi do głównej tematyki profilu projektantki wnętrz. Dzięki temu autorka gromadzi wśród obserwatorów wartościowych dla niej ludzi. Instagram bardzo lubi i wspiera takie zabiegi.

4. NIE KOMBINUJ…

Wspomniałam już, że instagram jest mądry, prawda? Dlatego doskonale wie, kiedy zaczynasz kombinować. Nie trać kasy i energii na kupowanie fałszywych obserwatorów czy lajków. Nie rób spamu. Nic dobrego z tego nie wyniknie. Grozi utratą rzetelność i odpychaniem od siebie ludzi. Algorytm instagrama pokiwa groźnie palcem, utnie Ci zasięgi lub zablokuje konto. Kombinowanie ”na skróty” ma krótkie nogi.

5. POSTAW NA INTERAKCJE

I ZAANGAŻOWANIE

Jeśli instagram widzi, że użytkownicy zatrzymują się na Twoim poście, czytają go i oglądają (tak, algorytm mierzy czas poświęcony na oglądanie zdjęć) to wie, że Twój post jest ciekawy i warto pokazywać go innym. Dlatego angażowanie społeczności powinno być celem nadrzędnym. Wzbudzanie emocji, zadawanie pytań, oryginalne zdjęcie, dłuższe, angażujące teksty, ciekawostki i porady… To działa, przekonaj się : )

6. CO JESZCZE LUBI ALGORYTM?

Hasztagi – to już wiesz. Dodatkowo warto polubić się z oznaczaniem osób, dodawaniem lokalizacji w poście i na stories, repostowaniem. Wykorzystuj te narzędzia przy każdej możliwej okazji. W połączeniu z punktem 5 działa cuda zasięgowe. 

7. A JEŚLI JUŻ O STORIES MOWA…

Kiedy wrzucasz post na tablicę, jesteś tam Ty a dookoła inni użytkownicy, którzy również kuszą contentem i chcą przyciągnąć użytkowników.

Na stories, nawet przez kilka sekund, jesteś tylko Ty! To najlepsze narzędzie do zaprezentowania siebie lub produktu.  Oczywiście – oglądający może Cię szybko przełączyć. Ale jak myślisz – zrobi to, kiedy urzekniesz go pięknym, oryginalnym i zaplanowanym stories? 

Jest to mega proste – skorzystaj z aplikacji z którymi zrobisz wypasione stories 🙂 

Ja korzystam ze story art. 

 

8. TEMATYCZNOŚĆ

Wiesz już, że nie warto robić ‘’wszystkiego dla wszystkich’’. Jeśli zamierzasz budować swoją markę na insta, wybierz najważniejszą wartość, którą możesz przekazać. Nie da się ‘’wybić’’ kreując wizerunek specjalisty od wege jedzenia a później jeść kiełbasę ze świnki.  Jeśli myślisz, że samo słowo ‘’wartość’’ brzmi górnolotnie w kontekście aplikacji na telefon – weźmy pod lupę najpopularniejsze polskie profile: 

  1. @_rl9 – Robert Lewandowski, wiadomo. Piłka, piłka, czasem żona i córka. 
  2. @Veronicabielik – ładna, ładna i jeszcze raz seksi. Nie ma tam miejsca na nic brzydkiego. 
  3. @Frizoluszek – pozamiatał na youtub’ie.

Każda z tych osób przekazuje swoim odbiorcom coś konkretnego, trzyma się założonej tematyki i dzięki temu jest w czołówce. 

Wybierz swoją wartość i działaj 🙂 

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *