Instagram, ach ten Instagram! Dla większości zwykły portal, gdzie można wrzuć fotkę z wakacji, pochwalić się nowym autem czy zaręczynami z ukochanym. I na tym koniec. Osoby z takim podejściem do mediów społecznościowych nawet nie są świadomi (bo nie muszą!), ile korzyści potrafi przynieść jedna aplikacja, a Ich aktywność opiera się na ”wrzuć zdjęcie” i ”zapomnij”. I dobrze! Nikt nikogo nie zmusza do bycia Instagramowym freak’iem.

Jeśli jednak jesteś osobą, która ma na Instagramie jakiś konkretny cel, jak np. budowanie świadomości marki, zbieranie społeczności, sprzedaż usług lub produktów, szeroko pojęte zarabianie pieniędzy, popularność itd., to ten artykuł jest dla Ciebie!

Jeśli wiesz, co chcesz osiągnąć dzięki tej aplikacji i dążysz do celu od jakiegoś czasu, to prawdopodobnie znasz Insta już całkiem nieźle. Wierzę jednak, że uda mi się Ciebie zaskoczyć i znajdziesz tu coś zupełnie nowego, co pozwoli Ci się rozwijać jeszcze efektywniej! Do dzieła 🙂

1. Nieskończona ilość kolorów na InstaStories

Jeśli chcesz zmienić kolor tła czy czcionki na InstaStories, to najpierw znajdziesz na dole niewielką paletę barw, składając się z zaledwie kilku kolorów. A co się wydarzy, jak spróbujesz chwilę przytrzymać jeden z nich…?

Pojawia się paleta kolorów, a Ty możesz wybrać taki, jaki tylko chcesz. Dzięki temu Twoje stories będzie oryginalne i przyciągnie uwagę odbiorców.

2. Zmiana czcionki w BIO

Wiadomo – biogram jest ultra ważny na Insta. Dzięki niemu Twoi potencjalni odbiorcy mogą w kilka sekund dowiedzieć się, kim w ogóle jesteś i co masz do zaoferowania światu. By BIO było czytelne i zachęcające, warto używać krótkich, konkretnych zdań i emotikon. A co powiesz na zmianę czcionki? Tak, to również jest możliwe.

3. Darmowe zwiększanie zasięgów Stories

Dodanie hastagów oraz lokalizacji na InstaStories działa na nie jak turbo w kwestii docierania do ludzi. Tylko co, kiedy chcemy mieć ładne i czytelne stories, a jakieś dodatkowe napisy, jakby nie było, zajmują miejsce i rozpraszają uwagę?

Wypisz # na zdjęciu używając opcji pisania i dodaj lokalizację za pomocą dodatkowych funkcji, później zmniejsz te napisy maksymalnie za pomocą dwóch palców i zmień kolor napisów na kolor tła. Kolor napisów na kolor tła zmienisz za pomocą paska z paletą kolorów. Widzisz pipetę? Zamiast wybierać jakiś kolor z palety, użyj pipety, by ”pobrać” ze zdjęcia dany kolor.

4. Dostęp do polubionych przez siebie postów

Czy zdarza Ci się czasem ”lajknąć” coś fajnego i później chcesz do tego wrócić? Znasz to uczucie, gdy za żadne skarby nie możesz odnaleźć upragnionej treści, a nazwa użytkownika, który ją udostępnił, wyparowała z Twojej głowy z prędkością światła?

Jest na to szybkie rozwiązanie. Instagram pozwala mieć na dostęp do wszystkich postów, które polubiliśmy. Może je sprawdzić w kilka sekund:

WEJDŹ W USTAWIENIA NA INSTAGRAMIE, NASTĘPNIE ZAKŁADKĘ ”KONTO”, A PÓŹNIEJ ”POSTY, KTÓRE LUBISZ”.

5. Bądź na bieżąco z konkurencją lub ludźmi, którymi się inspirujesz

Wiadomo – konkurencję warto mieć blisko i wiedzieć, co się u niej aktualnie dzieje. To samo tyczy się ludzi, którzy są dla Ciebie motywacją 🙂

Posty na tablicy szybko znikają, poza tym to InstaStories aktualnie rządzi Instagramem i znacząco mniej czasu poświęcamy na tradycyjne scrollowanie. Jeśli nie chcesz, by treści jakiejś osoby/ marki umknęły Twojej uwadze – włącz powiadomienia o postach. Dzięki temu za każdym razem dostaniesz cynk, że zostało coś wrzucone.

Włączysz to w kilka sekund. Wystarczy, gdy wyświetlisz post danego konta. Nad tym postem masz 3 kropki. Kliknij je i wybierz ”włącz powiadomienia o postach”.

6. Ułatwiaj odbiorcom i potencjalnym klientom znalezienie Cię

Brzmi fajnie, ale jak to zrobić? Mówiłam już, jak ważne jest BIO. Najważniejsze w nim – moim zdaniem – jest miejsce, gdzie większość ludzi wpisuje zazwyczaj imię i nazwisko (w przypadku kont osobistych), lub powielają nazwę firmy albo nick (w przypadku marek). Czy warto tak cenną przestrzeń wykorzystywać na coś, co już w sumie było powiedziane wcześniej?

Zastanów się, co wyszukiwarkę wpisaliby Twoi potencjalni odbiorcy/ klienci, żeby znaleźć to, co masz do zaoferowania? Znajdź to hasło, a później wpisz je w miejsce na imię i nazwisko!

Sprzedajesz usługi copywritingu? Wpisz to w miejsce przeznaczone na imię i nazwisko.

Jesteś fotografem i szukasz nowych klientów? Napisz, co robisz i w jakim mieście.

To takie proste, a efekty? Sprawdź sam 🙂

7. Ukryj relację przed…

Jest ktoś, kto Cię stalkuje i skutecznie uprzykrza życia? Nie chcesz, by jakaś osoba mogła wyświetlać Twoje InstaStories?

Ukryj je! I nie, nie mówię, że musisz ukrywać relacje przed wszystkimi. Możesz przed tą jedną osobą, a ona nawet się nie dowie, co w trawie piszczy. Z jej perspektywy będzie wyglądało to tak, że po prostu niczego nie dodajesz… Brzmi jak plan doskonały 🙂

Gdy dodasz relację, przejdź do miejsca, gdzie możesz zobaczyć osoby, które wyświetliły Twoje stories. Kliknij 3 kropki i wybierz ”ukryj relację”. Możesz to również zrobić, wchodząc na profil danej osoby i klikając ponownie 3 kropki.

9. Nie usuwaj! Zarchiwizuj!

Jakiś post Ci się znudził, nie pasuje do Twojego feed’u, chcesz go chwilowo ukryć? Zamiast usuwać post, możesz go zarchiwizować, a później przywrócić w kilka sekund na swoją tablicę. Wystarczy wejść w archiwum.

By ukryć post, kliknij 3 kropki nad nim i wybierz ”archiwizuj”.

10. Dodaj więcej niż jeden link do BIO

”Przecież tak się nie da…”. A no się da!

Służy do tego strona: LinkTr.ee. Dzięki niej jeden link umieszczony w BIO (który za pomocą Instagrama fizycznie możemy wstawić) przenosi odbiorcę na stronę z kilkoma przyciskami, z których każdy kieruje do innej witryny docelowej. Dzięki temu możecie linkować jednocześnie do swojego bloga, Facebooka, Youtube’a czy innego swojego miejsca w sieci.

Uf, mamy to! Wierzę, że choć jedną z tych informacji udało mi się Ciebie zaskoczyć 🙂 Instagram skrywa wiele tajemnic, które zamierzam odkryć. Wchodzisz w to ze mną?

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *